fredag 17. januar 2014

Tiden flyr!

Det har skjedd enormt masse i huset de siste 7 dagene.
Vi hadde aldri klart dette uten den hjelpen vi plutselig fikk.

- Hallen ferdig lektet, gipset, tak på plass, sparklet OG malt
- Stue sparklet og malt
- Soverommet vårt lagt på gulvplater, sparklet og malt
- Muren i kjellern ferdig pusset
- Rommet til junior sparklet og malt, tak og spotter
- Bad i kjeller ferdig med membran, klart til fliser
- Vannskap nesten ferdig
- Blekk rundt pipa på plass
- Spisestue ferdig sparklet og malt
- Vaskerom gipset og sparklet
- Fasaden ferdig utvendig, terrasse kommer til våren
- Enorme menger søppel ryddet vekk i hauger, og delvis kjørt på fyllinga

Spisestue

Vi har disse gutta noen dager til. Så da er planen å få på plass utforinger i vinduene.
Hvert fall i de rommene vi må ha for å kunne flytte inn.

Kjenner det er ganske lettende, selv om det gjenstår masse.
Men nå er det hvert fall fullt mulig å flytte inn snart. Vi klarer det på 2-3 uker til.

Her hjemme har jeg begynt så smått med rydding og kasting. Jeg kløøøør i fingra etter å begynne å pakke sammen. Men må vente litt til.

Fikk litt rynker i panna når sambo ringte i går, og lurte på om det stemte at fargen på soverommet skulle være babyblå... BABYBLÅ?!?
Det viste seg at vi har litt forskjellige meninger om hva som er babyblått.
For fargen var helt riktig den. Og langt fra babyblå. He he!
Jeg syns den var kjempe fin. Blågrønn og passe mørk. Elsker sånne farger.
Og navnet passer jo fint til huset, Havbris. Det er mye av det der...

Vi har visst glemt å bestille armatur til kjøkkenet også.
Så da var det bare å finne et som kunne passe. Kjøkkenet var utstilt med et armatur i gammeldagsstil.
Det hadde nok passet fint ift AGA blant annet, men jeg gikk for et helt enkelt og stilrent fra Hans Grohe.
Jeg ville ha med utrekkbar tut til store gryter osv. I tillegg er vasken også ganske stor.
Da er det greit å kunne spyle av.


Jeg bestilte via VVSkupp.no. Ingen erfaring med den plassen, men prisene deres har vist seg å være veldig hyggelige på flere ting. Så får vi se!
De sender også fraktfritt.

I helgen starter vi på badet i kjellern. Så er det ut å handler toaletter og servanter. 
Det er mye detaljer nå, som er så lett å glemme. I den grad man kan kalle et toalett for detalj? Vel, vi klarte å glemme de uansett.
Men så klarte vi å neeeesten glemme å bestille trapp også. :-S Da snakker vi stor detalj!! 
Den er bestilt nå, og vi får den forhåpentligvis før vi flytter....
Huff og uff, en husbyggers hverdag! ;-)

God helg alle sammen!



3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. He he, vi hadde også litt problemer med trappen.. Var så vidt vi fikk den til innflytting :) Men heldigvis ordner det meste seg :) Gleder meg til å se fargen malt på soverommet jeg ... Bilde ??? Ha en fin dag ! Klem Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Bilder kommer! :-) Det er jo helt håpløst lys om dagen!

      Slett