Ny uke i Villa Agnes! Siste dagen med de to gutta som har jobbet i huset en uke nå.
Det har skjedd vanvittig mye på den tiden. Veldig glad for at vi fikk "låne" de.
Stua er ferdig listet rundt vinduene, og det ble så fint.
De har også startet på de store vinduene i hallen.
Jeg må ned å knipse litt bilder senere i dag. Det er jo helt håpløst lys!
Det beste av alt er at de kobler til strøm i dag. Det betyr at vi kan fyre i gang AGA.
Da blir det litt varmere i huset også. For nå er det kun 8 grader inne.
Funker fint så lenge man jobber aktivt, men blir fort kaldt hvis man står stille.
Så nå får vi se hvor mye denne ovnen kommer til å varme.
Den må brennes ut, så det passer jo bra å gjøre nå.
Det tar ca 5-6 timer før den har optimal varme, og da begynner den å lagre opp.
I prinsippet skal den klare å holde kjøkken og spisestua varm uten andre varmekilder. Dette er jeg veldig spent på, siden vi har nesten 5 meter takhøyde i spisestuedelen og har planlagt peis der også med tid og stunder.
Kan være det blir litt mye. Men vi får se! Det skjer ikke med det første uansett.
Vannskapet nærmer seg også ferdig. Manglet noen deler, så er det i orden. Da er det ikke lenge før de kan koble til det heller.
Nedtellingsappen min viser i dag 11 dager til innflytting... *panikk*
Ett strøk igjen i spisestua, så er den ferdig malt! Gulv kan legges, og resten av kjøkken kan settes opp!
Fy flate for en sparkeljobb! Helt komplett galskap og tro at man skal klare det selv. Det er en vanskelig og omfattende jobb om det skal bli 100 % bra. Og jeg vet med meg selv at jeg hadde klikket i hodet om jeg skulle stirret på ujevnheter hele tiden.
Her har de sparklet, pusset, grunnet, sparklet igjen, malt 1 strøk, sparklet igjen og nå er det klart for siste strøket. De har gått med lys over alle flatene for å sjekke at alt er jevnt. Så nå blir det helt perfect!
Da får jeg sæla på og jobbe litt!
Ha en fin dag! :)

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar