onsdag 29. januar 2014

Innspurt

Nå er det 1,5 uke til vi må tømme huset!
Dagene går altfor fort, og jeg går rundt meg selv innimellom.
Største utfordringen vi har er lagring, siden alt ikke er ferdig enda.
Så jeg prøver å kvitte meg med så mye som mulig. Det er hvert fall ikke nødvendig å drasse med seg ting vi ikke bruker.
9 sekker med barneklær er levert til en lokal menighet, som skal kjøre klær og sko til Litauen.
Glad for at det kan komme noen til nytte.

Kjøkkenet tar stadig form! Halvøya er nå montert og vinskuffene er på plass. Snekkern utforer vinduene i skrivende stund, og straks er lister på plass der også.



Vi valgte vinskuffer fremfor skap, og det tror jeg ikke vi kommer til å angre på. Veldig oversiktlig å kunne dra ut en skuff. Det er to temperatursoner her også. Og herligheten rommer 55 flasker!
Både vinskuffer og kjølehjørnet er fra Norcool.

De fikk også satt på plass vasken i går. Milde måne for en vask! 80 cm bred og i porselen. TUNG!
Strek i regninga var at armaturet vi kjøpte ikke passet, det ble for høyt. Så jeg har vært ute å fanget et nytt. Ikke lett der altså! Men jeg tror det blir greit. Jeg ville ha med uttrekkstut, ettersom vasken er så stor.
Og da er valgene litt mindre syns jeg.



I går ble de ferdig med spisestuen. Det vil si nesten. Mangler litt lister, men det kommer på plass i løpet av to dager. Og soverommet fikk gulv i går. Skafferi/bod er ferdig. Så det drar seg sakte men sikkert sammen.

Snøen byr på litt utfordringer for gutta som har hatt den store saga stående ute. Den er nå flyttet inn i kjellern, så nå ser det ut som det har vært krig der igjen... Bah!

Ytterdøren i kjellern er også montert. Og den store fine hoveddøra vår har også kommet!
Jeg håper de rekker å sette den inn i dag. Gleder meg veldig til å se den ferdig! Er jo så lenge siden vi plukket den ut.

Temperaturen i huset er også bra nå! AGA hjelper veldig. I tillegg til den har vi en liten vifteovn på 2,5 watt og en oljeradiator.
Gulvvarmen i kjellern ble satt på i går, så nå kryper det oppover. 19 grader i går kveld.

I dag er planen min og gå løs på vaskerommet her hjemme. Kjipeste rommet i hele huset. Nesten.
Må bare få det gjort.
Jeg skal ALDRI flytte igjen!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar