onsdag 8. januar 2014

Maraton!

Det mindre enn 4 uker til flytting! Og nå er det virkelig bånn gass hver eneste dag!
Det ser ut som en slagmark, men det drar seg faktisk ganske bra sammen nå.
Nå er det kun hallen igjen i 1 etg som må gipses, dermed er det klart til å ryddes ut og sparkel-gutta kan sette i gang.
Vi mangler tak i walk-in, kontor, skafferi og hallen. Men det er ganske fort gjort igrunn.

De holder nå på med badet nede i kjellern. Vi har besluttet at vi lar vårt bad oppe stå inntil videre, siden vi ikke er helt bestemt  på hvordan det skal være enda. Så det tror jeg vi tar nærmere sommeren. Nå må vi bare komme oss inn.

Badet vårt. Grunnarbeidene gjøres klart, men finish får vente.

Selvfølgelig har ryggen min begynt å streike. Det skulle jo bare mangle nå i den verste tida!
Så lenge jeg holder meg i aktivitet uten tunge løft, så går det greit. Dette er noe jeg har slitt med i mange år, så det er ikke noe nytt. Jeg vet hva som må til. Og jeg virkelig haaaater å føle meg unyttig og hjelpesløs. Men jeg får gjort en del for det.
Heldigvis har vi fantastiske venner og familie som skal hjelpe oss med pakking, vasking og flytting.

Mine oppgaver i dag er å isolere vaskerommet og rydde litt. Isolering er litt moro syns jeg, sånn bortsett fra at det klør overalt etterpå. Og det er en super jobb for den kjipe ryggen min. Ikke er det tungt, det er lite bøying, men mye frem og tilbake. Og det funker!
Gleder meg stort til å ta i bruk vaskerommet. Det blir stort og fint. Beste er at det god plass til å tørke tøy i samme rom. Det har vært savnet!

Sambo jobber ute i dag sammen med en snekker for å få ferdig fasaden. Det er noe småplukk som står igjen. Og noe taksten har blåst av under de verste vindkulene. Heldigvis ikke mange. Kunne vært verre.
De kommer også for å ordne blekket rundt pipa i dag. Og da kan vi tette taket inne, nærmere bestemt kontoret. Så det går unna!
Selv om det ser helt totalt håpløst ut akkurat nå, og jeg har lyst til legge meg ned å grine noen ganger!
Verste er at man er så avhengig at folk kommer å gjør det de skal til avtalte tider, hvis ikke så stopper alt opp! Og, dessverre, er det veldig ofte at det ikke overholdes. Grrrrrrrrrr!!!

Men, nå er det bare å kle på seg og komme seg ut å gå litt.

Ha en fin dag! :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar