Selv om kjøkkenet vårt er ganske stort med mye skuffer og skaper, tegnet vi inn et skafferi i tillegg.
Veldig greit til å kunne ha en fryser i nærheten til kjøkkenet, samt store kjøkkenmaskiner.
Og nå er det faktisk så godt som ferdig!
Mangler bare lister, gulv og dør. Så kan vi sette opp hyller.
Vi hadde egentlig tenkt å ha det som kjølerom. Men siden vi gikk for kjølehjørnet på kjøkkenet, så ble det skafferi i stedet.
Så får vi heller se hva vi trenger på sikt.
Jeg elsker å ha folk på besøk. Og jeg koser meg glugg i hjel når jeg får lage mat til venner og familie.
Hele huset er tegnet for at det skal romme alle som vil være hos oss. Både for en snarvisitt, og de som vil være litt lenger. Alle skal få! :)
Jeg er jo fra Oslo, og har alle mine venner der inne. Derfor er det viktig for meg at de kan komme på besøk og faktisk bli så lenge de vil og ha både plass og komfort.
Og ikke minst høytider og tradisjoner som vi vil skal bli en del av huset.
Julefeiringer, påske, 17. mai!
Så man skal ikke se bort i fra at det kan bli et kjølerom etter hvert! Veldig greit å ha muligheten!
Det er malt i fargen Kalk. Og jeg er veldig glad for at vi valgte den som grunnfarge i huset. Den er kjempe fin! Spesielt i Pure Color.
Og den er så lett å bruke til andre farger, både kalde og varme.
I dag har jeg også vært innom Fargerike og plukket med meg noen prøver til stua. Den er også malt i Kalk, men jeg skal ha en vegg eller to i Pure & Original. En mørk farge.
Akkurat nå står det mellom Solid, Yoga, Marrakesh eller Muskatnøtt.
Vurderer kanskje å ta den i Tadelakt malingen fra samme leverandør. Jeg vil ha det litt orientalsk inspirert interiørmessig. Har alltid vært svak for det. Det samme blir det på badet.
Jeg kjenner jeg drakk litt for mye vin i går, for hodet henger litt etter i dag gitt...
Nå skal jeg kose meg på kjøkkenet. Har lovet indisk i kveld, og det tar litt tid.
Så det er bare å hive seg rundt. Bake litt Naan også.
Er det noen som fortjener en skikkelig gjennomført middag i kveld, så er det mannen i mitt liv!
Ha en fin lørdag! :)


Høres veldig praktisk ut med et sånt lagerrom (aldri hørt ordet skafferi før, men regner med det blir det samme?) rett ved kjøkkenet! Får aldri nok lagringsplass :)
SvarSlettDet høres ut som det blir et veldig sosialt og koselig hjem hos dere!
Lykke til med fargevalg i stua :)
klem fra Ingrid
Nei, du sier noe! Jeg vet ikke helt hvor jeg har fått ordet fra. Annet ord for spiskammers kanskje? :)
SlettTusen takk for hyggelige ord!
Kalk er fargen vi har valgt i store deler av huset vårt. Er veldig fornøyd, spesielt når listene har kommet på.
Slett