mandag 26. august 2013

Oh happy day!!

Da er kjøkken på nippen til å bestilles.
Vi fikk de endelige tegningene i dag, og det ble veldig bra!
Dette er uten tvil vårt drømmekjøkken.
Jeg må nesten klype meg litt i armen. It's happening!

Litt mer detaljer rundt Lady Aga på plass før vi "trykker på knappen".
Men kjøkkenet er nå tegnet etter denne ovnen.
En investering for resten av livet.

Når man kommer inn på kjøkkenet er Aga omtrent det første man ser. Vi har plassert den under vinduene som peker ut mot sjøen. Lage mat der tror skal bli helt greit.
Jeg troooor vi kommer til å velge den i Aubergine.
Den har liksom alltid hatt den fargen oppi hodet mitt siden jeg forelsket meg i den for 100 år siden.

Store skuffer på hver side med plass til kjeler og det man trenger.
Vinskuffer er plassert i "barløsningen", hvor det er plass til 5 sitteplasser.
Siden AGA sprer varme i hele rommet den står i, blir det et lunt og koselig kjøkken selv om det er stort.



Veggen mot stue har vi valgt med glasskap og 80 cm kolonialskuffer under hele.
Et langskap ved kjølehjørne. Skap over dobbel porselensvask fra Franke.
Under vasken er det skap med kildesortering.



Jeg tror skuffebehovet mitt skulle være dekket for å si det sånn.
Det blir et stort og romslig kjøkken.
Jeg har lyst på en mobil "øy" i midten av kjøkkenet, typ liten slakterbenk som står på hjul.
Men dette kommer vi til å lage selv i så fall.

Foran "baren" er det spisestue med 4,5 meter takhøyde og utgang til terrasse.
Jeg tror denne sonen i huset kommer til å bli helt fantastisk!
Samlingspunktet av alle samlingspunkt! Det rommet som blir brukt aller mest.

Farge på AGA står mellom sort som på bildet over eller Aubergine som også er veldig fin.
Den blir blir mørkere når den er varm, så en dyp lilla farge.
Jeg er veldig usikker!

Da må jeg hive meg rundt og rydde til visning. Kryss fingrene! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar