De holder på å lage det as we speak.
Vinduene er levert, og i går var i ute for å velge takstein.
Huset kommer altså i moduler. Lengste veggen er nesten 15 meter, og kommer i ett stykke!
De setter inn vinduer og isolerer på fabrikken. Panelet er også ferdig grunnet.
Så når alt er på plass og tett, er det inn for å trekke det elektriske og alle rør.
Og plate på vegger.
De regner med at huset skal stå tett på ca en ukes tid!
Så i løpet av uke 38! Er så spent!!
Vi har valgt Rød takstein. Vet ikke helt om vi går for 2-krum eller 1-krum
Tror kanskje 1-krom kan bli penest, siden taket blir langt!
![]() |
| En-krum takstein fra Benders. Dette er teglrød. Vi har valgt rød, som er litt mørkere enn denne. |
Målet er jo at vi skal kunne flytte inn før jul. Og det ser realistisk ut så langt.
Alt er nok ikke ferdig innvendig til da, men de viktigste rommene er det.
Jeg er hvert fall best under press, og haaaater rot. Så da skal det nok bli fart i sakene når vi bor der.
Noen veldig heldige overraskelser i busjettet (UTROLIG nok!!), gjør at det vi neeeesten sikkert går for magasinovnen til AGA i stedet for S-serien.
Mer om det siden.
Jeg sier bare; JEEEI!!! :-D
Møte med JKE i morgen! Håper vi ender opp med en god løsning!

Hei hei:)
SvarSlettFant bloggen din på Nib sine sider, og ble nysgjerrig:) Vi holder også på å bygge hus, så jeg synes det er gøy å følge andre som gjør det samme:) Gleder meg til å følge fremgangen deres!
klem Jennifer (bittelillehuset)