torsdag 19. september 2013

Uflaks

Det er klart at etter den tørreste sommeren på ca 300 år i området, er det nødt til å komme litt nedbør.
Bare så typisk at det skulle skje før taket var tett. Eller i det hele tatt påbegynt!
Så nå har vi ett stk søkkavått hus...
Noe som forsinker oss litt.
Regnet kom 3 dager for tidlig. Men, været får man jo ikke gjort noe med dessverre.
Nå er taket snart tett, og da går de på med byggtørkere så det blir tørt igjen.

I mellomtiden har vi fått bestemt oss for gulv hvert fall, og fliser til badet nede.

Gulvet blir Polar Ask, høytrykk laminat fra Berry Alloc med litt matt overflate.
Så veldig fint ut hvert fall. Finner ingen bilder av gulvet i miljø.
Men det er veldig lyst.
Pga slitestyrken kommer vi til å droppe flis i gangen, og heller legge gulv der også.
Mer om Original serien her.
Nå venter vi bare på pris fra ulike.
Vi skal ha 300 kvm med gulv, så vi krysser fingrene for at de klarer å hoste opp en bra pris! :)



Litt artig egentlig. I starten var vi veldig på at vi skulle ha mørke gulv, gjerne grått.
Og så ender vi opp i andre enden av skalaen. Vinglepetter!! He he!

Badet nede blir egentlig veldig enkelt.
Metalic Black fliser på gulvet, og samme flis i Mosaic ved toalettet.
Og hvite, store fliser på veggene.
Tror det blir kjempe fint til kidsa. Samtidig som det er tidløst.
Gulvflisene var litt røffe syns jeg.



Gleder meg til å komme hjem fra jobb i dag! Da håper jeg inderlig de har klart å tette hele taket.

Ha en fin dag! :)

2 kommentarer:

  1. Flotte gulv dere har valgt.
    Kjedelig med alt regnet. Har opplevd det problemet selv, slik er det å bygge hus på Vestlandet. Men bare man tar tiden til hjelp så blir det tørt igjen.
    Ønsker deg en flott høst.

    Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre! Får litt hetta når man ser det ligger minst 2 cm vann i alle rom... Men når har vi fått fjernet det.
      Håpe taket er tett til uka før det kommer mer uvær!

      Flott høst til deg også! :-)

      Slett