Så nå er det rundt å jakte på materialer.
Badet nede i kjellern holder vi ganske enkelt. Lyse vegger, grått gulv.
Dusjhjørne i glass, og servantskap med to servanter.
Det blir nok fint til den blivende ungdommen vi har i hus. :)
Vårt bad oppe har jeg også klart for meg i hodet. Men vi har ikke funnet det vi skal bruke enda.
Det vil si fliser på gulv og inne i dusjrommet.
Jeg tror vi går for en variant av Pure & Original på veggene. Snakket med Fargerike om å bruke denne malingen på våtrom, noe som ikke skulle være noe problem iflg dem.
Med en primer på toppen, skulle det gå fint.
Den skal jo ikke i våtsonen. Og den gir den looken jeg er ute etter.
Inne i dusjen, som blir et slags rom egentlig, tror jeg mosaic i sjøgrønt/gull aktig farge kan være fint.
Inne i dusjen, som blir et slags rom egentlig, tror jeg mosaic i sjøgrønt/gull aktig farge kan være fint.
Vasken er vel det eneste vi har funnet så langt.
Nemlig elvesteinvask fra Absolonia. Type Homestone.
![]() |
| Bildene er lånt fra Absolonia |
Jeg har lyst til å ha denne vasken på en drivved benk av noe slag. Eller noe annet kraftig treverk.
Men nå vurderer vi helle å mure opp en løsning selv. Vi har litt ekstra leca fra støttemurene liggende.
Alternativt murstein som vi også har en stor haug av! Det kan kanskje bli fint på veggen bak vask og speil.
Selv om den egentlig var tiltenkt et annet sted i huset.
Selv om den egentlig var tiltenkt et annet sted i huset.
Det er jo så mange muligheter!
Badekar tror jeg vi går noe som har litt runde former.
Som dette:
Har også tittet på Raindance serien til Hans Grohe i dusjen. Hørt så mye bra om den!
Og med litt store grønne planter, så tror jeg at jeg klarer å skape det jeg vil ha; nemlig en SPA hule med naturlige elementer og farger. En plass for skikkelig relax!
Bare å glede seg! :)
Vi ferdigstiller badet i kjellern først, og tar vårt etter at vi har flyttet inn.
Det er hvert fall planen så langt.
Så får vi se hvordan det blir underveis.



Lykke til med bad-prosjektet. En herlig vask!
SvarSlettTakk for det! :)
SlettSTILIG vask! Høres ut som et skikkelig drømmerom du planlegger oppe :)
SvarSlett- Ingrid