Men nå har vi fått med alt vi ønsker oss, så nå gjenstår det bare å se om det lar seg gjennomføre.
Da tenker jeg på pris og godkjenning fra kommunen.
Huset er helt etter reguleringsplanen, så det burde ikke by på noen store problemer. Men man vet jo aldri...
Det gjelder og ikke glede seg for mye riktig enda!
Ettersom vi har den utsikten vi har, så har vi valgt og legge spisestue og kjøkken i front.
Vi er en skikkelig kjøkken-familie, og oppholder oss der aller mest. Derfor legges det stor vekt på dette området.
Stuen er lagt i bakkant av huset, men fortsatt masse vinduer, og utgang til terrassen.
Vi har også tegnet inn et spiskammers. Her kan man ha større kjøkkenmaskiner, tørrvarer, bokser etc.
Vurderer muligens å gjøre det om til kjølerom.
I spisestuen vil det bli åpen himling, ca 3,5 m takhøyde.
Og man kan stå på "broen" på loftet å se ned i spisestuen og gangen på den andre siden. Det kommer til å bli luftig og fint! :)
![]() |
| Hovedplan |
Fra kjøkkenet er det tegnet inn to steg opp til spisestuen, og to steg ned til utgangen av terrassen.
Jeg syns det er kjempe stilig med nivåer, skulle gjerne hatt det flere steder.
![]() |
| Loftet |
Loftet blir det to ganske store rom. Endelig får jeg eget hobbyrom til alt jeg driver med!
Lengter etter å kunne ha plass til å sy igjen. Her vil det også bli gjesterom.
Vi jobber en del hjemme begge to, så vi har valgt og lage et kontor også.
Her er det tegnet inn to digre takvinduer.
![]() |
| Underetasje |
Underetasjen er barnas sone. Hvert sitt rom, bad og kjellerstue til film og spill.
Vaskerom og tekniskrom er også her nede. Vi kommer til å klargjøre for utleie i samme slengen.
Så når den tiden kommer, kan vi leie ut en ganske stor leilighet. Bod, vaskerom osv vil fremdeles være i vår del.
Huset fra forsiden og baksiden. Vi har valgt to-fløyet dør, det tror jeg blir fint!
Det blir veldig spennede fremover nå! Kryss fingrene for oss! :-)





Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar