Det er skikkelig flott ute i dag. Kald og klart.
Bildet under er tatt fra stranda rett nedenfor huset vårt. Skulle hatt kamera med og ikke bare mobilen.
Rene postkortet med månen og svanene som svømte rundt.
I dag skal jeg hive meg over sparkelbøttene, og sparkle gipsplater.
Vi hadde egentlig tenkt å sette vekk denne jobben, men en liten bulk i budsjettet gjør at vi må få gjort så mye som mulig selv.
Jeg er ei glad i sparkling og maling. Og det er fordi jeg aldri blir fornøyd!
Så det skal jo bli spennende. Tipper det kommer noen saftige gloser fra kjellern i løpet av dagen.
På alle språk!
Jeg starter med soverommene i kjellern. De er nå ferdig gipset og klare.
Etter å ha lest litt på nett og sett noen videoer hos Jordan-vet-hvordan, så tror jeg at jeg har koll.
Noen tips fra malerpappa har jeg også fått.
Og det skal jeg fortelle dere også. Og det er å kjøpe en sparkel som heter Sheetrock. Amerikansk merke.
Med den slipper du to typer sparkel som du må ha ellers.
Normalt må du visstnok ha en type sparkel under papirstrimmelen, og en annen type over der igjen.
Det slipper du med Sheetrock.
Ellers er hodet mitt overfylt med juleting, husting, jobbting og andre ting. Det merker jeg på søvnen.
Det skulle definitivt ha vært en AV knapp på hjernen om kvelden.
Jeg ligger lenge før Jon Blund kommer. Slitsomt!
I år får familien med unntak av barna, gavekort på Villa Agnes fra oss.
Kortene fikk jeg laget rimelig hos Allkopi sin nettbutikk.
Det blir rett og slett helaften med overnatting i Villa Agnes når vi er ferdig.
Dette gir vi med en flaske vin. Det må bare bli sånn i år.
Så får vi lage litt ekstra av det når dagen kommer. Tror det blir bra.
Skal få trykket opp menyer når den tid kommer også.
Følg meg gjerne på Instagram også. Bare søk opp villaagnes. :)
Da får jeg hoppe i arbeidstøyet!
Ha en fin fredag! :-)


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar