tirsdag 11. februar 2014

Villa Kaos

På tide med en liten oppdatering syns jeg.
De siste to ukene, ja de husker jeg knapt. Det har gått i ett dag som natt.

Status er nå hvert fall at alt er flyttet inn i det nye huset. Det fikk vi gjort i helgen med hjelp av gode venner og familie.
Det er pittelitt igjen oppe i gamlehuset, og det skal tas i morgen. Jeg får hjelp av noen gode venninner til å vaske ut, så det er veldig bra. Alt er i rute for overtagelse på fredag.
Jeg gruet meg skikkelig til flyttelassene, men det gikk unna som bare det.

Litt mørkt bilde, men sånn ser det altså ut på kjøkkenet i skrivende stund.
Her hersker kaos for øyeblikket. Det er mer et lager enn kjøkken.
Rommet mitt oppe er fylt til randen med ting. Og soverommet vårt er også oppbevaringsplass.



Vi venter på tilkobling av vann, som skulle ha skjedd for en uke siden. Så nå begynner jeg å bli sånn passe irritert.
Canal Digital har heller ingen stjerner i boka mi, og de mister snart en kunde for å si det sånn. Vi bestilte alt for 4 mnd siden, nettopp for å ikke komme opp i denne situasjonen, og enda har de ikke fått ut fingern. Vi jobber mye hjemmefra, så dette er kritisik. Grrrrrr! Vi er avhengig av nett.

Bortsett fra trege håndtverkere og udugelig kundeservice, så er det lys i tunnelen.
Og etter planen flytter vi inn til fredag.
Trappen blir levert på torsdag, og jeg gleder meg veldig til å se hvordan den blir.
Vi har selvsagt lagd mat på AGA allerede, siden vi er her fra morgen til sent på kveld. Og den står så absolutt til forventningene! Men det visste jeg jo! ;-)
Jeg kokte opp 19 liter vann for å kunne vaske over litt gulver i de rommene vi har flyttet inn ting på. Og nå har den kjelen stått på varmeplata som holder 60 grader i snart 3 døgn, og vannet er fremdeles godt og varmt. Perfekt til å vaske hender i.
Føles ut som vi er på hyttetur egentlig. En meget dyr hytte vel og merke!

Jeg får prøve å psyke meg opp til å male den ene veggen i gangen. Har kjøpt inn kalkmaling i fargen Oslo, så det blir spennende å se hvordan det blir til slutt.

Ha en fin uke! :)

1 kommentar:

  1. Så irriterende når ikke folk kommer og gjør det de skal!
    Men så spennende å ha flyttet allikevel :) Håper dere snart får vann og nett og det dere savner! Kos dere i kaoset :)
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett