Og det har vi vært en to ukers tid nå.Gud så deilig! Dette har vi drømt om og ventet på i over 2 år.
Nå er vi her. I drømmehuset vårt.
Og jeg stortrives.
Selv om ikke alle rom er ferdig, pappesker, sekker, verktøy overalt, gjørme og byggematerialer over alt ute. Men det er så deilig å endelig bo her.
Gamlehuset er overlevert til lykkelige, nye eiere.
Det var usedvanlig godt, men også litt vemodig.
Er jo glad i det huset også, og har hatt noen fine år der. Håper de kommer til å trives like godt som vi gjorde.
Men det er jeg sikker på.
Det er uansett helt fantastisk å bare ha ett sted og forholde seg til.
Så, i grevens tid, ble trapp installert og vannet skrudd på samme dagen som vi leverte gamlehuset.
Trappen ble HELT fantastisk, og satte virkelig prikken over i'en!
Vi er så fornøyd! Og spesielt det at vi lot kontoret være åpent som hems. Det gjorde seg virkelig!
Ikke minst er det deilig å slippe den hersens stigen opp og ned!
Nå er badet i kjellern ferdig og mangler kun lister.
Kjøkkenet er også helt ferdig, og mangler kun list på ene veggen.
Stuen er også nesten ferdig, mangler bare utforing og list rundt terrassedøra.
Og endelig plass i spisestua ettersom stuemøblene kunne flytte inn til sin plass. Det var deilig!
Huset er så lyst og fint med alle vinduene. Og varmt!! Vi har kun gulvvarmen på i spisestue og kjøkken, samt to rom i kjellern, og enda er det godt og varmt. AGA bidrar nok også med en god del varme, og det er ingen tvil om hva som er hjertet i dette huset.
Kjellern er fremdeles en byggeplass. Men det er ikke så mye som gjenstår før alle rom med unntak av kjellerstue er klare.
Vi har satt opp vegg i flukt med trappa i kjeller, så vi fikk en monsterbod! DET er sårt savnet.
Jeg er så glad for at vi har gått for stor bod og stort vaskerom. Det er sånne undervurderte ting som er veldig deilig å ha. Spesielt når vi er 5 + "ponni" i familien.
Halvøya på kjøkkenet har allerede markert seg som samlingsplass. Det er her vi sitter og samles. Varmen fra AGA, og oversikt over kjøkkenet. :-)
Jeg innser at vi må bo oss til her en stund før alt er på plass.
Nå kjenner jeg at jeg er ganske sliten og lei, så gardiner for være gardiner, og rot være rot.
Flere bilder kommer når det begynner å bli mer presentabelt. Det er pappesker overalt.
Jeg poster hyppigere på Instagram om det er noen som vil følge, bare søk opp villaagnes :)
Ha en fin dag! :)


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar